Jak wypozycjonować sklep internetowy?

Jak wypozycjonować sklep internetowy?

Zakładając sklep internetowy rzeczą nadrzędną jest odpowiednie jego wypromowanie, tak, aby zwiększyć ruch na stronie, a jednocześnie pozyskać klientów, którzy dzięki zrobieniu zakupów, pozwolą nam istnieć, rozwijać się, zarabiać i tworzyć swój własny biznes i coraz bardziej rozpoznawalną markę. Faktem jest, że w przypadku sklepów online konkurencja jest zdecydowanie większa, ale możliwości też są dużo lepsze. Dziś bowiem niemal każdy stawia już na zakupy internetowe. Brak nam czasu, szukamy oszczędności, zależy nam na wygodzie. Osoby, które decydują się założyć sklep internetowy, jeśli w odpowiedni sposób nim pokierują, mają szansę zarobić naprawdę dobre pieniądze, będąc przy tym właścicielami dobrze prosperujących biznesów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

pozycjonowanie sklepów internetowych
pozycjonowanie sklepów internetowych

Nie sztuką jest biznes otworzyć, ale sztuką jest go tak pokierować, by z roku na rok mógł się rozwijać bardziej i być coraz to większą potęgą. Duży wpływ na widoczność sklepu dla klientów ma pozycjonowanie stron, a więc zadbanie o to, by poprzez odpowiednie słowa kluczowe, ten właśnie konkretny sklep znalazł się na pierwszych pozycjach w liście wyszukiwania w Google. Jeśli o to zadbamy, nasze szanse na powodzenie będzie większe. Wiadomo, iż jeśli na przykład szukamy czarnego biustonosza, taką właśnie frazę wpisujemy w Google. Sklep online, który stawia na dobre pozycjonowanie stron na tą właśnie konkretną frazę, pojawi się na liście wśród pierwszych pozycji, a te właśnie klienci wybierają najczęściej. Bo czyż szukając sklepów lub stron przeglądamy kolejne strony w Google? Śmiemy w to wątpić!

Zaczynamy od nazwy sklepu

Wiele osób tworzy dziwne nazwy, zupełnie nie zdając sobie sprawy z tego, że ta właśnie nazwa może mieć istotne znaczenie dla samego pozycjonowania danej strony. W jaki sposób? Jeśli stworzymy nazwę, w której pojawi się słowo kluczowe lub punkt zapalny tego, co sprzedajemy lub oferujemy, Google bez wątpienia potraktuje nasz sklep zdecydowanie lepiej, niż taki, który tego słowa kluczowego nie ma. Dla przykładu – jeśli sprzedajemy obuwie damskie, to na pewno wyszukiwarka lepiej potraktuje nazwę Bucikowo – obuwie damskie, niż na przykład Joanna Chrząszcz, gdyż ta druga nazwa zupełnie nic nie mówi. Jest tylko imieniem i nazwiskiem właściciela, a dla Google jest tak naprawdę niczym.

Nazywamy kategorie i produkty

Kolejnym, bardzo ważnym elementem jest określenie nazw kategorii, jak również i produktów. Powinny być one jasne, czytelne i w pełni zrozumiałe. Jeśli podamy nazwę buty trekkingowe, na pewno klient szybciej je zrozumie, niż znajdujące się w zakładce buty solidne, prawda? Nazywamy więc kategorie takimi, jakie są, bez udziwnień i zbyt dużego kombinowania. Podobnie, jeśli chodzi o nazwy produktów. Powinny być one znane odbiorcy, by ten szukając produktu, na taki właśnie mógł trafić. Działania te w bardzo dużej mierze wpływają na pozycjonowanie stron, o które trzeba się zatroszczyć, jeśli chcemy osiągnąć zamierzony efekt końcowy.

Tworzymy treści na stronach wpływające na pozycjonowanie

Im więcej dobrej treści, tym lepiej wyszukiwarka Google taką stronę traktuje. Należy więc o tym pamiętać. Teksty nie mogą być kopią innych tekstów. Powinny być oryginalne, rzeczowe, z odpowiednią ilością fraz, czyli słów kluczowych. Ogromne znaczenie mają także tytuły i śródtytuły, które dzięki odpowiednio wykorzystanym słowom kluczowym w kwestii pozycjonowania mają bardzo ważną rolę.

Sklep internetowy a blog

Jeśli chcemy postawić na dobre uaktualnianie sklepu, niezwykle skutecznym pomysłem jest prowadzenie firmowego bloga. Blog  taki pozwala nie tylko wpływać na pozycjonowanie stron, ale również i daje możliwość rozszerzania zaplecza słów kluczowych long tail, bądź też wzmacniania konkretnych haseł. Jak to wszystko działa? Potencjalny użytkownik internetu trafia na artykuł na naszym blogu, czyta go, a wśród interesującej go treści wychwytuje produkt, który znajduje się w naszym sklepie. Wchodzi więc do sklepu online, do którego ma w artykule link i przegląda ofertę. Jeśli ta wyda mu się być atrakcyjna, dokonuje zakupu, a my mamy kolejnego klienta i następne zarobione pieniądze. Do im większej grupy odbiorców tak blog dotrze, tym automatycznie zwiększy się i widoczność sklepu, a więc i większe szanse na sprzedaż towarów lub usług.

Pozycjonowanie sklepu przez media społecznościowe

I oczywiście patrząc na pozycjonowanie stron nie sposób przejść obojętnie obok mediów społecznościowych, szczególnie gdy mamy na myśli fan page na Facebooku. Media dają nam naprawdę bardzo duże możliwości, jeśli w grę wchodzi skuteczny marketing. To właśnie dzięki niemu możemy zyskać to, na czym nam zależy. Pozyskiwanie klientów na fan page’ach stało się bardzo popularne, a wszystko to za sprawą tego, że w łatwy i szybki sposób można poszukać potencjalnych odbiorców.

Aby sklep internetowy mógł prosperować, pozycjonowanie jest niezwykle ważne, dlatego też im lepiej do tego tematu podejdziemy, tym większa szansa, że uzyskamy sukces.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *